آيت‌الله صافي گلپايگاني:

سخنان پاپ، خشم و نفرت يك ميليارد مسلمان جهان را برمي‌انگيزد

يزدفردا به نقل از فارس: آيت‌الله صافي گلپايگاني در پي اهانت پاپ به ساحت مقدس دين اسلام با انتشار پيامي اعلام كرد: سخنان غير مسئولانه پاپ، خشم و نفرت بيش از يك ميليارد مسلمان جهان را برمي‌انگيزد.


در اين پيام كه امروز منتشر شد، آمده است: اهانت بسيار مغرضانه پاپ به مقام اقدس شخص اول انسانيت، پيغمبر رحمت و بزرگ منادي حق و مساوات و عدالت رسول اكرم اسلام، صلي الله عليه و آله و سلم، پرده از روي فريب كاري‌ها و ادعاهاي صلح طلبي واتيكان برداشت. در دنيايي كه زورمندان اكثريت جامعه بشري را از حقوق حقّه خود محروم نموده‌اند و پاپ اعمال آنان را با سكوت معنا دار خود امضا نموده است و اعتراضي نمي‌كند، وي براي تملق از صهيونيسم همان قومي كه حضرت مريم عذرا، مادر بزرگوار حضرت مسيح را متهم مي‌دانند، اين گونه غير مسئولانه خشم و نفرت بيش از يك ميليارد مسلمانان جهان را برمي‌انگيزد و به جاي اينكه از صلح و همزيستي در دو جامعه بزرگ اسلام و مسيحيت سخن بگويد، بذر نفاق و دشمني مي‌پاشد.
اين پيام همچنين حاكي است: پاپ به جاي اصلاح كليسا و قبايح و شنايعي كه در داخل كليسا صورت مي‌گيرد و مسيحيان را از روحانيت و معنويت منزجر مي‌سازد، به دين مقدس اسلام اعتراض مي‌نمايد. او مگر تاريخ كليسا و جنايات پاپ‌ها را در اسپانيا و كشتار و سوزاندن خلق و محكمه و تفتيش عقايد را فراموش كرده است؟
در ادامه پيام اين مرجع تقليد آمده‌است: ما مي‌دانيم پاپ از گسترش اسلام و استقبالي كه در جهان از قرآن و احكام نوراني آن مي‌شود، عصباني است، ولي او چه بخواهد و چه نخواهد روز كليسا به پايان و اسلام يگانه دين توحيد در جهان و عالمتاب است.
آيت الله صافي گلپايگاني در پيام خود افزوده‌است: ما از دولت‌هاي اسلامي مي‌خواهيم تا پاپ رسماً از مسلمانان عذرخواهي نكرده است، حداقل روابط سياسي خود را با واتيكان قطع نمايند. كه (ان العزة لله و لرسوله و للمؤمنين)

يزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا